Rost nélkül a fogyás sem megy! Mennyit kell belőle fogyasztanunk? | Diéta és Fitnesz

Rostbevitel a fogyáshoz, Így fogyj rostokkal! | Well&fit

A sikeres diétához nélkülözhetetlen az elegendő rostfogyasztás, többek között ezen alapszik a Full Plate tele tányér diéta is. Napi 40 g rost bevitele javasolt, a felnőttek többsége ezzel szemben napi grammnál nem fogyaszt többet. A megfelelő rostbevitel teltségérzetet ad, segítségével kalóriaszámolgatás nélkül fogyhatsz.

rostbevitel

Legjobb forrásai a zöldségek, a gyümölcsöka teljes kiőrlésű gabonák, a hüvelyesek és a magvak. A Full Plate diétáskönyv szerzői 10 élelmiszer cseréjét javasolják, hogy kellő mértékben meg tudjuk növelni a rostbevitelünket. Egyél friss narancsot narancslé -ivás helyett Egy közepes nagyságú narancsban 3 g rost van, ezzel szemben, a folyamat során, ahogy a gyümölcsből lé készül, elveszti rosttartalmát.

Ráadásul a narancslé azért is rossz választás, mert több cukor van benne, mint egy darab narancsban.

rostbevitel a fogyáshoz

Cseréld le a fehér rizst barnára Egy csésze főtt barna rizs 4 g rostot tartalmaz, míg ugyanekkora adag fehér rizs ennek csak a negyedét, azaz 1 grammot. Otthon készíts barna rizst köretnek, ha pedig sushi rajongó vagy, kérd az étteremben, hogy a tekercsekben található fehér rizst helyettesítsék barnával.

  • Legjobb étkezés a fogyókúrához
  • Fogyás kelet aurora ny
  • 10 rostbarát ételcsere az eredményes fogyásért | Well&fit

Csak teljes kiőrlésű kenyeret egyél A fehér lisztből készült kenyeret és pékárut felejtsd el, mivel egyáltalán nem tartalmaz rostot. Egy szendvics, amely két denevér zsírvesztés szelet teljes kiőrlésű kenyérből készül, már 4 g rostbevitel a fogyáshoz tartalmaz magában, feltét nélkül. Ropogtass mandulát csokigolyók helyett Talán ez a legnehezebb csere, mert bár egy adagnyi mandulában 4 gramm rost van, a csokoládé finom ízét valóban nem tudja pótolni.

rostbevitel a fogyáshoz

Ennek ellenére, ha bűnözni támad kedved, a mandula a legegészségesebb választás. Iktasd be az étrendedbe a batátát a burgonya helyett Az édesburgonya kicsit több rostot tartalmaz 4 gmint a sima krumpli 3 g.

Rost nélkül a fogyás sem megy! Mennyit kell belőle fogyasztanunk?

Ez esetben egyik választás sem túl rossz, egészen addig, míg nem bő olajban sütöd ki. Válaszd a zabot reggelire tojás helyett Egy csészényi zabkásában 4 gramm rost van, ezzel szemben a tojás nem tartalmaz rostot. Ez valószínűleg nem túl meglepő, de azt is tudtad, hogy egy adag zabpehelyben több a fehérje, mint egy közepes tojásban?

Igyál egy pohár gyümölcsös smoothie-t tejes turmix helyett Egy pohár szedres smoothie 4 gramm rostot tartalmaz, míg a rostbevitel a fogyáshoz gyorséttermedben kapható vaníliás shake teljesen rostmentes.

Ezért nagyon fontosak a rostok a fogyáshoz - és a makacs hasi zsír eltüntetéséhez!

Figyelj oda azonban a kalória- és a cukortartalomra is, mivel ez a smoothie-ban is sok lehet, akárcsak a shake-ben! A tejföl helyett mártogass humuszba Egy evőkanál humuszban kb.

rostbevitel a fogyáshoz

Ne csak arra figyelj, hogy mibe mártogatsz, hanem azt is, hogy mit: chips helyett válaszd a zöldségeket! Édességnek fánk helyett válassz teljes kiőrlésű muffint Egy amerikai csokis fánk körülbelül 1 gramm rostot tartalmaz, míg például egy mézes-mazsolás korpás muffin 4 g rostot.

Szuperrostok

Ugyanakkor ne csak a rosttartalmat figyeld, hanem a kalóriát is: egy fánk kcal, míg a muffin kcal-t is rejthet. A legjobb, ha otthon magad sütöd, és nem készen veszed.

Hogyan fogytam le 20 Kilót? Hol tartok most? Étkezési zavar vs. tudatos étkezés? Az én történetem...

Kanalazz almaszószt puding helyett Egy csésze édesítetlen almaszószban 3 g rost van, amit a puding csak nyomokban tartalmaz. A legjobb, ha nem a bolti almapürét választod, hanem magad készíted el egy teljes, héjas almából, így egy közepes gyümölcsből elkészített nyalánkságban már 4 gramm rost lesz. Fotó: Profimedia — Red Dot.