Fogyni szeretne? Figyeljen jobban az alvására!

Nem elég alvás fogyni

Szabó Eszter Csirketippek profiktól — ezeket tanuld meg, ha tökéletes sülteket szeretnél!

egészséges fogyás 30 kg menjen karcsúbb plakett

A legtöbb fogyókúra vagy életmódváltó program az étrend és a testmozgás megfelelő összehangolására fekteti a hangsúlyt, pedig az alvási szokásoknak is legalább olyan fontos szerepe van az eredmények elérésében. Egy friss, 43 ezer nő adatait elemző kutatásból az derül ki, hogy az éjszakai, mesterséges fényeknek való kitettségnek köze van az elhízáshoz.

Magas vérnyomás, szívbetegségek

De nem ez az első kutatás, amely az alvási szokások és a testsúly változásának kapcsolatát vizsgálja: az elmúlt években tudományos bizonyítékok százai születtek arról, hogy a rossz minőségű vagy elégtelen mennyiségű alvás nemcsak megnehezíti a fogyást, de hosszú távon elhízáshoz vezet.

Azt, hogy pontosan miért és hogyan befolyásolják alvási szokásaink anyagcserénket és testsúlyunkat, három szempont — az energiaszint, a hormonműködés és a táplálkozás — révén érthetjük meg.

khloe kardashian lefogy karcsúbb meghatározás

Természetesen a gyakorlatban e tényezők csapatban dolgoznak, de érdemes külön-külön is megvizsgálni a szerepüket. Fáradtan vagy kimerülten kevésbé tudjuk magunkat rávenni a sportolásra, ha pedig mégis nekiállunk, legtöbbször csak lötyögés lesz az edzésből.

  • Index - Brand and Content - A rossz alvás 10 fájdalmas következménye
  • Fogyni szeretne? Figyeljen jobban az alvására!
  • Fogyás szerda wwl

A kevesebb mozgás az anyagcserét is lelassítja, ami hosszú távon súlygyarapodáshoz vezet, de az alvásmegvonás persze nemcsak a sportolás, hanem a mindennapos fizikai tevékenységek tekintetében is tunyává tesz: lépcsőzés helyett a liftet használjuk, kevesebbszer állunk fel az asztaltól, vagyis amennyire csak lehet, megkíméljük magunkat a helyváltoztatástól, egyúttal a kalóriaégetéstől.

Hormonműködés Az elmúlt évek egyik legfontosabb felfedezése az alváskutatásban az alvásnak a különböző hormonok munkájára tett hatása volt.

30 nap ab kihívás elveszíti a hasi zsírt okoz-e ppi fogyást

A fent említett, nemrégiben megjelent tanulmány például arra világított rá, hogy a gyakori éjszakázás és a mesterséges fényeknek való kitettség befolyásolja az alvás szabályozásáért felelős melatonin hormon szintjét, és ezáltal az alvás minőségét.

Állatkísérletekben kimutatták, hogy az összezavart melatoninszint — a rossz alvás által — növeli az étvágyat és a sóvárgást. Az alváshiány növeli a ghrelin hormon szintjét, míg a leptinszintet csökkenti, ezáltal nemcsak az étvágy fokozódik, de a teltségérzet eléréséhez is több ételre van szüksége a szervezetnek.

vérszegénység fogyást okoz megnagyobbodott nyirokcsomó fogyás

És ha ez nem lenne elég: a rossz alvás miatt a pajzsmirigynek az átlagosnál nagyobb mennyiségű inzulint kell termelnie ahhoz, hogy a bevitt ételt metabolizálja. Ez a hármas fogyni napozás pedig esküdt ellensége azoknak, akik azon fáradoznak, hogy megszabaduljanak némi súlyfeleslegtől — írja a Psychology Today.

Peak GYM edzőtermek

Táplálkozás Minél több időt töltünk ébren, annál többször éhezünk meg és állunk neki csemegézni. Így, aki hajnalig fent van, vagy naponta csak órát alszik, annál az étkezések száma is magasabb lehet.

Nem tudsz lefogyni? Lehet, hogy nem alszol jól és eleget! MME A fogyást a minőségi alvás is segítheti. Ehhez persze az is kell, hogy tudatosan odafigyelj az életmódjára.

Tény, hogy ebben az esetben több energiát is felhasznál a szervezet, de annyit valószínűleg nem, mint amennyit a plusz egy vagy akár több étkezéssel beviszünk. Ennek oka, hogy a szervezeted könnyen és gyorsan elérhető energiához akar jutni.

Természetesen az is közrejátszhat ezekben a döntésekben, hogy nyűgösen sokkal engedékenyebbek vagyunk magunkkal: nem kérdés, hogy megérdemeljük a jutalomfalatot, csokis keksz nélkül képtelenség túlélni ezt a szörnyű napot! Barátkozz meg az alvással, jó lesz!

Előfordul, hogy valamilyen egészségi probléma, például alvási nem elég alvás fogyni áll az állandó kimerültség hátterében, de szerencsére már ez is hatékonyan kezelhető.

  • Az alvás tényleg fogyaszt, vagy ez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen?
  • Így segíti a fogyást az elegendő alvás - Metodic
  • Fogyás scott és fehér

Általánosságban azonban elmondható, hogy elsősorban rajtunk múlik, mennyire tudjuk kipihenni magunkat. Ehhez először is érdemes megvizsgálnihogy az alvásunk minőségével vagy mennyiségével van-e baj, másrészt tisztáznunk kell az alváshoz fűződő viszonyunkat: a rohanásról, sikerhajhászásról és versengésről szóló mindennapokban hajlamosak vagyunk az alvásra időpocsékolásként tekinteni, holott éppen a kiadós, pihentető alvás az alapja annak, hogy szellemi, érzelmi és fizikai téren is jól teljesítsünk.

Te is és a környezeted is jobban jár, ha inkább úgy tekintesz az alvásra, mint egy rövid és hosszú távon is megtérülő befektetésre.

ideális fogyás katy hca zsírvesztés

Az átértékelés azonban nem elég: ahhoz, hogy tényleg nyugodt éjszakáid legyenek nem elég alvás fogyni frissen pattanj ki az ágyból, az elalvást elősegítő körülmények kialakítására és új szokások bevezetésére is szükség van. Ehhez itt  és  itt  találsz hasznos tippeket.