30 napos kihívás

Kihívások a fogyás érdekében

Inzulinrezisztenciával a fogyás nagy kihívást jelent!

kihívások a fogyás érdekében

Ha a kitartó mozgás és a helyes táplálkozás dacára sem csökken a túlsúly, akkor érdemes egy igen gyakori hormonális betegségre, inzulinrezisztenciára is gondolni, melynek egyik vezető tünete az elhízás, a fogyásra való képtelenség. De miért halmozódik fel még jobban a zsírréteg, és mit lehet tenni az álomalak elérése érdekében?

Inzulinrezisztencia, a plusz kilók támogatója Az inzulinrezisztencia IR egy olyan hormonális megbetegedés, melyet a cukorbetegség előszobájaként is emlegetnek.

kihívások a fogyás érdekében

Ekkor nem elég a jelen lévő, szükséges inzulin mennyisége a vércukorszint normalizálásához, mivel a sejtek csak inzulin jelenlétében képesek kellően felvenni a cukrot. Ennek következtében a szervezet még több inzulint termel, kihívások a fogyás érdekében hosszútávon a hasnyálmirigy kimerüléséhez vezethet.

Sajnos a probléma egy komplex anyagcsere betegséghez vezet.

kihívások a fogyás érdekében

Hatására olyan kellemetlen és zavaró tünetek jelentkezhetnek, mint férfias típusú szőrösödés, menstruációs zavarok, meddőség, pattanások és gyakran hasra lokalizálódó zsírréteg is kialakul, ami egy megszokott diétával nem is tüntethető el. Életmódváltás szükségszerű!! Táplálkozás terén személyre szabott szénhidrát diétát kell tartani, mely magába foglalja a lassú és a gyors felszívódású ételek meghatározott időben való bevitelét, ugyanis a szervezet inzulinérzékenysége napszakos ingadozást mutat.

kihívások a fogyás érdekében

Éppen ezért nem javasolt reggelre tejet, joghurtot, kefirt fogyasztani, hiszen a gyors vércukorszint emelő hatásukat nehezen tudja a szervezet kompenzálni. Fontos, hogy a betegség fennállása esetén hagyja el az étkezéséből a fehér liszt alapú termékeket és a cukrot, helyettük válasszon alacsony glikémiás indexű lisztet tartalmazó termékeket amik például teljes kiőrlésű, zabpehelyliszt, hajdinaliszt vagy barna rizsliszt alapúakilletve természetes vagy mesterséges édesítőszert.

Ezen kívül ügyeljen egyrészt a rostdús táplálkozásra - mivel lassítja a szénhidrátok felszívódását, valamint hosszas teltségérzetet biztosít - a zsírszegény fehérjék mértékkel történő fogyasztására, továbbá a főként telítetlen zsírokban gazdag termékek rendszeres, mérsékletes étrendbe illesztésére.

OTTHONI ZSÍRÉGETÉS!CSINÁLD EZT ÉS GARANTÁLT A FOGYÁS!!!

Alapvető szabályokat természetesen mindenkinek be kell tartania, de erre nem csupán az esztétikus külső érdekében van szükség, hanem az inzulinszint helyrebillentésében is, hiszen a kevesebb zsírszövet kevesebb inzulint is igényel.

Mit ne egyen: Cukor, méz, nádcukor, barna cukor, szirupok, fehér liszt, fehér liszt alapú péksütemények, aszalt gyümölcsök, banán, fehér liszt, fehér kenyér, fehér rizs, normál tészta, burgonya.

kihívások a fogyás érdekében

Mit egyen: Teljes kiőrlésű gabonák, zöldségek, édesítőszerek xilit, erirti, steviazabpehely, bulgur, kuszkusz, köles, basmanti rizs, durum tészta, olajos magvak, hidegen sajtolt növényi olajok.