Izomépítés és zsírvesztés - így működik! – SPEEDFIT

Ideális arány a zsírvesztéshez

Izomépítés és zsírvesztés — így működik! A testépítők számára, akik készen állnak a színpadra, az időzítés elég szigorú: Először is van egy hét, ha nem egy hónap, a tömegnövelő szakasz az izmok felépítéséhez. Ezt egy hosszabb meghatározási szakasz követi, amelynek során a zsír lefogy karcsú gyorsétkezések és a keményen megmunkált izmok felszabadulnak.

Nincs sok időd? És a türelem egyáltalán nem az erősséged?

Izomépítés és zsírvesztés - így működik! – SPEEDFIT

Kövesd az alábbi tanácsokat és egyikkel sem lesz problémád! Milyen fizikai folyamatok játszódnak le az izomépítés és a zsírbontás alatt?

Két különböző: Általában az anyagcserének anabolikusnak kell lennie mindenhez, ami a testedben felépül. Annak érdekében, hogy teljes mértékben hatékony legyen az izomépítés, testednek az edzésekhez kiegészítő energiára van szüksége különböző tápanyagok és fehérjék formájában. Na igen, és ha a szervezet valamit le akar építeni, akkor az anyagcsere katabolikussá válik, ez körülbelül az edzés kezdete után 90 perccel történik.

Ilyenkor sajnos a test nem korlátozódik a zsírraktáraidra, tehát a katabolikus fázisban a tested inkább az izmaidból kivont tápanyagok segítségével fog energiát termelni! Mi akadályozza az egy időben történő izomépítést és zsírbontást?

  • Fogyás A-Zig és a sikert akadályozó 7 fő hiba - Vital Living
  • A hatékony zsírégetés alapjai :: Fitness Akadémia

Egyszerűen, ezen folyamatok természete. Az izomépítéshez a testnek több energiára van szüksége, azaz több kalóriára. Ám annak érdekében, hogy a zsírt veszíts, a testet kalóriahiányra kalóriadeficitre kell kényszeríteni. Hogyan kellene működnie egyidejűleg? A kérdés indokolt, különösen mivel az anabolikus és katabolikus folyamatokat hormonok kísérik, amelyek szintén zavarják egymást.

  1. Milyen teák segítenek a fogyásban
  2. Éget hetente 1 kg zsírt

Tehát akkor az egyidejű izomtömeg-növelés és zsírbontás csak mese? Mindennek, ami szép, van értelme — ugye? Mindkét folyamat nem futhat egyszerre párhuzamosan lásd fent.

ideális arány a zsírvesztéshez

Ezért a besorolás egy adott szakaszra vonatkozik, mondjuk 3 hónapra. De ekkor is függ még például az egyéni adottságaidtól is, hogy mennyire leszel eredményes az adott szakaszban.

Íratkozz fel hírlevelünkre

Ha már a jó formában vagy és alacsony a testzsír százalékod, akkor a hatás kisebb lesz, és több időt is igényel, így nyilván a kezdőknek illetve több testzsírt hordozó embereknek a siker gyorsabbak tükröződik. Mit tehetsz, hogy több izmod legyen és zsírt is veszíts? Mielőtt elkezdenéd, tedd ki a mérleget a lakásból, mivel ennek semmi köze nincs a súlyodhoz.

Illetve tudnod kell, hogy anyagcserédet befolyásolhatja az edzés és a táplálkozás is.

ideális arány a zsírvesztéshez

Soha nem fogod tudni megállítani az anabolikus és katabolikus folyamatok kölcsönhatását, de olyan szinten tudod tartani, amely kedvező a céljaid számára. A legfontosabb az, hogy hogyan és mikor edzel, illetve mit és mikor eszel.

ideális arány a zsírvesztéshez

Hogy nézzen ki az ideális arány a zsírvesztéshez, ha izmot szeretnék építeni, de mellette zsírt is vesztenék? Ez nehéz, segítség nélkül főleg.

ideális arány a zsírvesztéshez

Minél nagyobb az inger, annál pozitívabb az izom egyensúlyod. Ha képes vagy rá, eddz üres gyomorral és kerüld a magas szénhidrátbevitelt. Ellenkező esetben a tested energiahordozóként a szénhidrátot használja, és nem ideális arány a zsírvesztéshez zsírkészleteket, amelyektől meg akarsz szabadulni.

Ezek a fogyókúrával kapcsolatos legnagyobb tévhitek

Mit vegyek figyelembe a táplálkozásom kapcsán? Az időpontokat. Például az időszakos böjt intermittent fasting segíthet fogyásban és izmaid megtartásában egyszerre, erről korábban már írtunk egy cikket, ajánlom keresd fel a honlapunkat!

Ezek a fogyókúrával kapcsolatos legnagyobb tévhitek Táfelspicc Hiába koplal, hiába éhezteti magát, a mérleg csak nem akar egy bizonyos érték alá menni Pedig egy kiegyensúlyozott diéta egyáltalán nem így néz ki. Még akkor sem, ha a zsírvesztés az elsődleges cél. Erről beszélgettünk Perjes Kinga táplálkozási tanácsadóval, aki végre eloszlatja a tévhitek sűrű, sötét ködét.

A legjobb úgy megtervezni az edzésedet, hogy a nap első étkezését egyszerre utána tudd fogyasztani. Így a tested energiát kap kívülről, tehát nem az izmaidban elraktározott tápanyagokat kell felhasználnia.

ideális arány a zsírvesztéshez

És igen, üres gyomorral edzel. Ha úgy gondolod ez Neked nem sikerülhet, rázz fel edzés előtt egy adag minimális szénhidráttartalmú protein shake-t és fogyaszd el csak azt. Még emellett sem hagyhatod figyelmen kívül a napi kalória-beviteled csökkentését. Mindenekelőtt támaszkodj a magas fehérjetartalmú ételekre és a sok változatos zöldségre!

ideális arány a zsírvesztéshez

Összegzésként: ha egy ilyen célt tűzöl ki, az eredmény időigényes tud lenni! Az izmok egyidejű építése a zsírbontással tehát lehetséges!

Hasonló témájú cikkeink

Ez azonban nem egy párhuzamos folyamat, hanem egy adott időtartamon keresztül fellépő hatás. A kettős siker kulcsa két irányban: az adaptált étrendben és a megfelelő edzésben rejlik. Ha kérdésed maradt még a témával kapcsolatban, keresd bátran személyi edzőinket. Tanácsaikkal, edzéseikkel hamarabb elérheted, akár ezen céljaidat is!

  • 5 tuti tipp a zsírvesztéshez! | Szabad Föld
  • Zsírvesztés és izmosodás a konyhában!