Kisebb adagok fogyás

Fogyás kisebb adagok, 5 bevált tipp, hogy kisebb adagokat egyél | Well&fit

fogyás kisebb adagok

A tartós és folyamatos fogyás záloga a kalóriadeficit, amelynek eléréséhez általában a kalóriaszámolás módszerét alkalmazzák, azonban ahhoz, hogy könnyen a kiszámolt kalóriamennyiségen belül tudjon maradni az ember fontos, hogy elsajátítsa, mekkorák a fogyókúrás adagok.

Az ételadagok mennyisége, illetve mérete az elmúlt évtizedekben jelentősen megnőttez pedig hozzájárul az elhízás terjedéséhez.

fogyás kisebb adagok

A nagyobb adagok oka az élelmiszergyártók fogyasztásra buzdítása mellett többek között az is, hogy az emberek nem figyelnek oda az ételre evés közben. Nagyon sok esetben már el sem tudják dönteni, mi számít egészséges ételadagnak.

További cikkeink a témában

Porciókontroll Kutatások bizonyítjákhogy ha egy ember elé heteken keresztül nagyobb adag ételt tesznek le, mint amekkora az egészséges adag, akkor az illetőnek megnő a kalóriafogyasztása akkor is, ha máskülönben a testének nincs szüksége az extra energiára.

Más szóval, ha az ember nem ismeri az elégséges mennyiséget, annyit eszik meg, amennyit elé tesznek, és hacsak nem nagyon sok, nem érzékeli, hogy fölösleges energiát vitt be a szervezetébe.

Így érd el, hogy kisebb adagokat egyél! Ahhoz, hogy a fogyás beinduljon, érdemes kisebb adagokat fogyasztanunk az étkezéseknél. Van néhány trükk azon kívül is, hogy kisebb tányért kezdünk használni.

A tányér a legfontosabb Fogyókúra során gyakori tanács, hogy érdemes a lapostányért kistányérra cserélni. Fogyás kisebb adagok valóban jelentősen zsírégetés 5 az ember kalóriabevitelét, azonban a tányért nem csak így lehet a fogyókúra szolgálatába állítani. A tányér jó referenciát adhat ahhoz is, hogy miből mennyinek kell rákerülnie.

fogyás kisebb adagok

Általánosságban az az ideális, ha a tányérnak nagyjából a felét teszi ki a saláta. Egynegyedét kell elfoglalnia a jó minőségű fehérjéknek, a maradék egynegyed pedig az összetett szénhidrátoknak marad.

Zsiradékoknak legfeljebb fél evőkanálnyi hely jut.

fogyás kisebb adagok

Mérés tenyérrel Főzés közben a legegyszerűbben kézzel lehet kimérni az adagokat - ehhez nincs szükség feltétlenül konyhai mérlegre, sem fogyás kisebb adagok. Fehérjéből nagyjából egy tenyérnyi mennyiség kell egy főnek, zöldségből egy ökölnyi kupacot halmozz a tányérra, míg szénhidrátból egy maréknyi az az adag, amely ideális egy felnőtt embernek.

Az alapelvek itt is érvényesek!

Zsiradékból főzéshez bőven elegendő egy hüvelykujjnyi. Grammra váltva mindezt csirkébőlmíg halból gramm között érdemes a tányérra rakni.

Puha almás süti recept

A Brit Dietetikusok Szövetsége zöldségből 80 grammot ajánl, míg például nyers rizsből evőkanál, nagyjából 40 gramm tesz ki egy adagot. Ez gramm lesz főve.

Kontrolláld az ételadagokat a fogyás érdekében

Főtt tésztából körülbelül ugyanennyi egy adag. Porciókontroll étteremben Kicsit nehezebb megtartani az egészséges mennyiségeket, ha az ember étteremben eszik, itt ugyanis - a vendégek elégedettségének növelésére - nagyobb adagok kerülnek az asztalra, mint az ideális.

fogyás kisebb adagok

Segíthet, ha ilyenkor az ember fél adagot rendel, vagy eleve olyasmit rendel, ami beleillik a diétájába. Párolt zöldségből nehéz túl sokat enni. A túlevést megelőzendő érdemes lehet étkezés előtt meginni egy pohár vizet.