Fogyni szeretne? Figyeljen jobban az alvására!

Fogyás elegendő alvás

Kapcsolódó cikkek

Sokáig hitték, hogy a több műszakos munka, az állandó pörgés, a kialvatlanság súlyvesztéshez vezet, hiszen az effajta életmód nem kedvez a rendszeres táplálkozásnak, és plusz energiákat emészt fel. Néhány éve viszont már kutatások is alátámasztják, hogy mindez tévhit: megfelelő mennyiségű alvás hiányában a fogyókúra halálra van ítélve.

fogyás elegendő alvás

Mennyit kell aludnod, ha fogyni akarsz? Kikérdezték őket a súlyukról, alvási és táplálkozási szokásaikról, valamint egyéb életmódbeli tényezőkről.

Twitter Pinterest Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van! A fogyásnak nincs olyan receptje, ami a világon mindenkire érvényes lenne, de általában azért kell hozzá: kardiózás zöldségekben, sovány proteinben gazdag étrend alacsony stressz-szint és elegendő alvás. A legtöbben viszont ez utóbbit figyelmen kívül hagyják az egyenletben, a többire valamennyire odafigyelnek, és sokszor elkeserednek, mert nem érik el a kívánt hatást.

A követéses vizsgálat kezdetén minden nő egészséges volt, és testsúlya a normál tartományba esett. A vizsgálat tanúsága szerint tehát az egészséges testsúly egyik alapfeltétele a napi hét óra alvás. Fotó: Getty Images Így vezet hízáshoz az alváshiány Az alváshiány többfrontos háborút indít a fogyókúra ellen.

fogyás elegendő alvás

Egyfelől logikus, hogy, aki keveset alszik, állandóan fáradt, enervált, nehezebben veszi rá magát a testmozgásra. Másfelől minél több órát töltesz ébren a nap folyamán, annál több időd van a táplálkozásra.

fogyás elegendő alvás

Ez persze a legritkább esetekben történik reggeli- ebéd- vagy vacsoraidőben. A többség a nap utolsó óráiban konstatálja, hogy alig evett valamit, és fosztja ki a hűtőszekrényt, hogy aztán a bevitt kalóriamennyiség még csak véletlenül se kerülhessen felhasználásra, hanem a szervezet azt elraktározza az éjszakai pihenés során.

A cikk az ajánló után folytatódik A nyugodt alvás záloga A mandarin- narancs esszencia, kamilla- levendula- és szantál illóolaj keveréke gondoskodik arról, hogy lágy, nyugodt hangulat uralkodjon a hálószobában, vagy akár a babaszobában is.

fogyás elegendő alvás

Promóció Mindez viszonylag könnyen átlátható folyamat, ám a túlsúly és az alváshiány kapcsolatának hormonális háttere is fogyás elegendő alvás.

Az éhség- illetve a jóllakottságérzés a leptin és a gherin hormonok egyensúlyán múlik. Előbbi a fehér zsírszövetben termelődik, és a vérben mért mennyisége arányos az energiaraktár nagyságával.

6 lépés, amivel a Zsírégetés hatékonyabb lesz

Tehát, ha szintje magas, jóllakottnak érzed magad. A gherin hormon ezzel szemben a gyomorban termelődik, és minél nagyobb mennyiségben mutatható ki a fogyás elegendő alvás, annál éhesebbnek érzed magad - szintje étkezés után csökken. E két hormon kiválasztását befolyásolhatja, illetve érzékeny egyensúlyát zavarhatja össze az alváshiány.

Kristen Knutson, a Chicagói Egyetem adjunktusának korábbi vizsgálataiból kiderült, ha keveset alszol, a gherin-leptin hormonok egyensúlya az előbbi javára dől, vagyis étvágynövelő hormonból termelődik több a szervezetedben. Otthoni edzés nagy túlsúllyal is Az elegendő mennyiségű alvás mellett természetesen fontos a testedzés is. A következő gyakorlatokat azoknak ajánljuk, akik otthoni edzéssel indítanának.

Fogyni szeretne?