Upmc fogyás tanulmány. Tényleg segít a fogyásban az álló íróasztal?

Fogyni álló íróasztallal

További cikkeink a témában Diéták 0 Szinte lehetetlennek tűnik a dolgos hétköznapokon is tartani a diétát. Tippjeink között viszont te is megtalálod majd a munkabeosztásodhoz illőt! Munka és fogyás — ez a kettő néha bizony nehezen egyeztethető össze.

Szabó Eszter Csirketippek profiktól — ezeket tanuld meg, ha tökéletes sülteket szeretnél! A szívbetegségek, a rák, a 2-es típusú cukorbetegség, valamint az elhízás csak egy pár az ülő életmóddal kapcsolatos egészségkárosodások közül.

lefogyhatna a kakilástól

De vajon elég, ha standing deskre cseréljük a már meglévő asztalunkat, és így naponta pár órát a megszokottól eltérő testhelyzetben töltünk? A Medical News Today szedte össze, hogy milyen egészségügyi előnyökkel jár, ha olyan asztal mellett dolgozunk, amely mellett nemcsak ülve, de állva is el tudjuk végezni a munkánkat.

Upmc fogyás tanulmány, Látogatottság indikátor

Komoly problémák előzhetők meg pár óra állással Egyes tanulmányok eredményei szerint a napi 3 óránál több ülés a halálesetek majdnem 4 százalékáért felelős. A túl sok ideig tartó ülés fogyni álló íróasztallal a zsír anyagcsere során történő átalakulását, valamint a vérnyomást és a vércukorszintet is.

az elutasítás és a fogyás szelleme

A kutatások azt sugallják, hogy már azzal is nagyon sokat tehetünk az egészségünkért, ha az egész napos ülés helyett néha állva végeznénk a munkánkat. Más tanulmányok szerint az álló asztalok kifejezetten ösztönzik arra az embereket, hogy többet mozogjanak, ezáltal pedig több kalóriát égessenek el.

Sokan úgy vélik, éppen emiatt ezek a bútorok segíthetnek fogyni álló íróasztallal fogyásban. A meglévő tanulmányok felülvizsgálata azonban vitatja ezeket a nézeteket.

a fogyás oka 60 évesen

April Chambers, Pittsburgh-i Egyetem kutatója 53 kutatás eredményét vizsgálta felül, hogy kiderítse az úgynevezett sit-stand asztalok előnyeit. A helyes tartás minden esetben fontos! A kutatásokban hat szempontot vizsgáltak: a résztvevők viselkedését például, hogy mennyi ideig ültek vagy álltaka fizikai és mentális állapotot, a munkavégzés hatékonyságát, a kényelmet, valamint a testtartást.

megmagyarázhatatlan fogyás és hangulatváltozás

Baker, a tanulmány társszerzője. Logikusnak tűnik, hogy azok az emberek, akik álló íróasztal mellett töltik a napjuk egy bizonyos részét, többet álltak, mint azok, akik a hagyományos asztal mellett dolgoznak.

fogyjon a váll és a kar körül

Az álló munkavégzésre is alkalmas asztalokat használó emberek kellemesebb munkavégzésről számoltak be, azonban a munkavégzés hatékonyságára rossz hatással lehet a használatuk. A kutatások felülvizsgálatakor arra jutottak a szakértők, hogy az álló munkavégzés nem gyakorol különösebb hatást a fizikai állapotunkra — így az elhízásra sem —, annak ellenére, hogy a legtöbb kutatás éppen erre összpontosít.

A keringési zavaroktól, az emésztési problémától, a csípő- és derékfájdalmakon, lábduzzanaton át a kóros elhízásig sok betegség írható közvetlenül vagy közvetetten a mozgásszegény életmód számlájára. Az ülőmunka kényelmes, de cseppet sem egészséges, a számítógép előtt csak a szemek és az ujjak dolgoznak meg persze az agya többi testrész pihen, punnyad. Kollégáinkon előbb észrevesszük, mint magunkon, hogy milyen rossz a testtartásuk ülő helyzetben, ráadásul ez előbb-utóbb a mozgáson is meglátszik. Sok embernek lenne szüksége rá, mégis kevesen hallottak róla, pedig létezik egy jó megoldás a hosszas ülőmunka kiküszöbölésére: választhatunk álló és állítható magasságú íróasztalt is.

Ahhoz azonban, hogy előnyünkre tudjuk fordítani az álló íróasztalok használatát, tudnunk kell, mi ennek a helyes módja. Például mennyit érdemes állni naponta, milyen az ehhez szükséges testtartás, azonban ez is személyenként eltérő lehet. Ahhoz, hogy minél többet ki tudjunk hozni ezekből az asztalokból, még sok kutatásra van szükség.

súlycsökkentő csoportok ipswich