6 ok, amiért az alvás fogyaszt | Well&fit

Alvás szükséges a fogyáshoz

Farkas Kitti Lassan elbúcsúzhatunk a nyártól, itt van az ősz, a szabadságolások után újra kezdődik a pörgés a munkahelyünkön, vinnünk kell a gyereket az iskolába.

súlycsökkentő matricák karcsú, magas derékú bikini

Korábban kelünk, kevesebbet alszunk, ami pedig kihat, nem pusztán a közérzetünkre, hanem a testünk működésére is. Mivel a szeptember a fogyókúrák kezdésének szezonja, fontos tudnunk, hogy az alvás és az anyagcsere között szoros kapcsolat van.

fogy a tenisz hogyan lehet fogyni, amíg terhes vagy

Ha nem alszunk eleget, nem fogunk fogyni. Ebben alvás szükséges a fogyáshoz posztban elmagyarázom, miért. Személyes példámból kiindulva: a kórházi ügyelet miatt mindig kimarad egy éjszakai alvás, ilyenkor másnap másfél kilóval többet mutat a mérleg.

agresszív zsírvesztés 2.0.rit az alvás sokat segít a fogyásban

A nadrágom nehéz begombolni, a lábam bedagad, a hasam felpuffad. Azért, mert alvás hiányában a szervezetem nem tudta azokat a nyugalmi állapothoz kötött feladatokat elvégezni, amelyek az anyagcserém megfelelő működését biztosítják.

Érdemes átgondolnia, mennyit és hogyan alszik.

De hát mi történik éjszaka a testünkben? A szervezetünkben bizonyos hormonok felszabadulása és a glükoz-anyagcsere egyes folyamatai igazodnak az alvás-ébrenlét fázisainkhoz.

Normál esetben éjszaka például nő a sejtjeink inzulinérzékenysége, ha viszont nem pihenünk eleget, akkor csökken az inzulinszenzitivitás. Számos kutatás igazolta, hogy az alváshiány és az inzulinrezisztencia összefügg.

Peak GYM edzőtermek

A 6 óránál kevesebb alvás hosszabb távon jelentősen növeli az elhízás, a prediabétesz, a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Bizonyított, hogy nő az éhségérzetünk, ha nem alszunk eleget, és az is, hogy kialvatlanság esetén többet fogyasztunk magas szénhidráttartalmú ételekből, mert jobban kívánjuk azokat.

fogyás nyc fogyás hiv korai stádiumban

Sőt, kísérletekkel kimutatták, hogy nem csak az alvás mennyisége, hanem a minősége is számít. Az éjszakai mélyalvás szakasz NREM rendszeres elmaradása, azaz rossz minőségű alvás esetén kóros irányba tolódhat el szénhidrát-anyagcserénk.

Twitter Pinterest Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van! A fogyásnak nincs olyan receptje, ami a világon mindenkire érvényes lenne, de általában azért kell hozzá: kardiózás zöldségekben, sovány proteinben gazdag étrend alacsony stressz-szint és elegendő alvás. A legtöbben viszont ez utóbbit figyelmen kívül hagyják az egyenletben, a többire valamennyire odafigyelnek, és sokszor elkeserednek, mert nem érik el a kívánt hatást. Pedig az alvás kiemelten fontos tényező a fogyás szempontjából: ezt Rizwana Sultana, A Texas Egyetem Orvostudományi Karának professzora is megerősíti.

A folyamat élettani háttere az, hogy az alvás és az éhségközpont szabályozása között szoros összefüggés áll fenn. Kimutatták, hogy ha kevesebbet alszunk mint ami szükséges lenne, akkor a alvás szükséges a fogyáshoz jelző hormon, a leptin vérszintje jelentősen lecsökken, az étvágyserkentő hormon, a ghrelin vérszintje pedig jelentősen növekszik.

Fogyás alvással

Ezekben az alvás idején zajló anyagcsere folyamatokban fontos szereplő a máj. Ennek a szervnek egyik feladata ugyanis az, hogy megóvja a testet a hipoglikémiától, azaz kb.

Szerző: Ripost Egy új kutatás szerint a fehérjében gazdag étrend javítja az alvás minőségét, így másnap nem érzed magad olyan kimerültnek. Wayne W.

Ha napközben ez a szénhidrátraktár egyébként van ilyen az izomban is kiürül, a szervezet éjszaka tölti fel újra. A fogyás szempontjából pedig nagyon nem mindegy, hogy miből tölti fel!

A szokások megváltoztathatják az alvás minőségét

Ha este sok szénhidrátot eszünk, akkor a májba ez fog bekerülni az éjszaka során. Ha viszont este nem eszünk sok szénhidrátot, akkor a raktár feltöltése a zsírból történik, mert a szervezetnek van ideje a zsírbontásra.

sejtprés fogyás nac n-acetilcisztein fogyás

A zsírból fogyás feltétele tehát az, hogy: ne együnk túl sok szénhidrátot, de enni kell és a legtöbbet ebédre, majd este már ne. Pedig nem vicc: a szénhidrátraktárak zsírból történő feltöltése esetén tényleg fogyhatunk alvás közben.

testápoló karcsúsító központ noida jelentős súlycsökkenési százalékok

Persze, önmagában az alvástól nem fogunk lefogyni, de a legkevesebb, amit kijelenthetünk, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű alvás nélkül nincs sikeres fogyókúra. Így tehát ősz ide vagy oda, aludjatok eleget!

További cikkeink a témában

Az Alakorvoslás Program dr. Farkas Kitti saját fejlesztésű súlycsökkentő programja.

  • Azok, akik 7 óránál kevesebbet alszanak, hajlamosabbak a hízásra, ráadásul nehezebben is tudnak fogyni, derült ki a Columbia Egyetem kutatásából.
  • Mi az, ami a diétánál és az edzésnél is fontosabb, hogy fogyni tudj!?
  • 6 ok, amiért az alvás fogyaszt | Well&fit
  • Mi az, ami a diétánál és az edzésnél is fontosabb, hogy fogyni tudj!? | Peak girl
  • Ur spray zsírvesztés

Tudj meg róla többet: www.